Het nieuwe Verenigingsloket en eGovFlow: een slimme match

De koppelingen tussen het gisteren officieel voorgestelde Verenigingsloket, het Verenigingsregister en eGovFlow maken o.a. de registratie en de opvolging van erkennings- en subsidieaanvragen een pak eenvoudiger. Met heel wat wins voor zowel verenigingen als lokale besturen.
Terug naar overzicht

Gisteren, op 30 januari, werd het Verenigingsloket van de Vlaamse overheid officieel voorgesteld en gelanceerd. Voortaan kan iedere vereniging zich registreren op het digitale platform dat, met het Verenigingsregister als datamotor, tot doel heeft de dienstverlening voor verenigingen te vergemakkelijken.

En daar zijn de koppelingen tussen Verenigingsloket, Verenigingsregister en eGovFlow nu al het perfecte voorbeeld van. Want die koppelingen maken, samen met de nieuwe kant-en-klare subsidieprocessen van eGovFlow, de registratie en de opvolging van erkennings- en subsidieaanvragen een pak eenvoudiger. Met heel wat wins voor zowel verenigingen als lokale besturen.

Voor verenigingen: een klantgerichte lokale dienstverlening dankzij kant-en-klare processen en hun koppelingen

  • Gekende data uit het Verenigingsregister worden automatisch ingevuld telkens wanneer een vereniging een aanvraag indient via het digitale subsidieloket van eGovFlow. Verenigingen hoeven dus niet steeds dezelfde data in te geven bij iedere nieuwe (subsidie)aanvraag.
        
  • Nieuwe of aangepaste gegevens die tijdens een aanvraag door een vereniging in het digitale subsidieloket van eGovFlow worden ingevoerd, stromen door naar en worden automatisch bijgewerkt in het Verenigingsregister. Een vereniging kan dus steeds rekenen op up-to-date gegevens voor toekomstige aanvragen, dossiers, ...  
       
  • Via het digitale loket van stad/gemeente of via het Verenigingsloket: dankzij de koppeling tussen eGovFlow en Verenigingsloket kan een vereniging steeds kiezen waar ze een aanvraagproces opstart en/of haar dossier verder opvolgt.

Voor lokale besturen: een allesomvattende end-to-end oplossing, dankzij de optionele module "eGovFlow - Verenigingsbeheer"

  • Dankzij de optionele module "eGovFlow - Verenigingsbeheer" kunnen lokale besturen de algemene data van "hun" verenigingen vanuit het Verenigingsregister inlezen en verrijken met extra informatie die voor hen relevant en nuttig is: contactgegevens, erkenningen, IBAN-nummer, ... 
         
  • Al die (algemene én extra) data kunnen geraadpleegd worden vanaf één overzichtelijke online omgeving. Zo kunnen alle betrokken diensten makkelijk data van verenigingen terugvinden en invoeren om erkennings- en/of subsidieaanvragen verder aan te vullen of te vervolledigen.
        
  • Die (extra) data van verenigingen kunnen besturen ook snel en eenvoudig exporteren, bijvoorbeeld in functie van mailings of andere (communicatie-)acties.

Nieuw in eGovFlow: subsidieprocessen

Zet in een handomdraai uw eigen geautomatiseerd en gecentraliseerd digitaal subsidieloket op


De nieuwe kant-en-klare subsidieprocessen van eGovFlow helpen de digitale dienstverlening van uw bestuur naar een hoger niveau te tillen. Kies uit de vijftien processen die nu al beschikbaar zijn (en betaal enkel voor die processen die u benut) om een digitaal subsidieloket op maat van uw bestuur op te zetten. Reken daarbij op een set unieke troeven die eGovFlow onderscheiden van generieke toepassingen.

Kiest uw bestuur ook voor eGovFlow?

Zet in een handomdraai uw eigen geautomatiseerd digitaal subsidieloket op.
Contacteer ons en maak kennis met de subsidieprocessen
Door Jeremy Matthys